Handelsbetingelser

Nedenfor kan du låse vores generelle vilkår for handel med Nimalift ApS. Vi opfordre til, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.


1. Generelle virksomhedsoplysninger

Nimalift ApS
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
CVR: DK25579836
E-mail: [email protected]
Tlf: +45 69 15 91 00


2. Betaling

Nimalift.dk kan modtage følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, VISA, MasterCard, JCB og eDankort. Det er også muligt at betale med MobilePay. Betalingen bliver først trukket på dit kort når varerne afsendes fra vores lager. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og vises både ekskl. og inkl. moms.

Det er også muligt at betale kontant ved afhentning i Billund eller via Bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

For offentlige virksomheder er det muligt at betale med EAN-faktura.

Finansiering via Santander. Såfremt købet fortrydes, bortfalder aftalen om finansiering også.

Vi tager ikke kortgebyrer.


2.1 Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  • 1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  • 2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


3. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

NM Group ApS yder 2 års reklamationsret til forbrugere og 1 års reklamationsret ved B2B handel i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

I forbindelse med reklamationssager afholder NM Group ApS returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:
Nimalift.dk
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

4. Fortrydelsesret for varer

Der er 365 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 365 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

4.1 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

4.2 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Omkostninger til returnering skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for samtlige varer over 30 kg.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.500,- inkl. moms.

 

4.3 Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

4.4 Varens stand, når du sender den retur

Køber hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

4.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Inden varerne sendes retur er det vigtigt at tage kontakt til Nimalift via tlf. eller e-mail.

Tlf: +45 69 15 91 00

E-mail: [email protected]

 

Varen sendes til:
Nimalift.dk
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

5. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Med købet accepterer du, at vi må kontakte dig i forbindelse med sikkerheds/serviceeftersyn og med andre sikkerhedsmæssige informationer.

Personoplysningerne registreres hos Nimalift ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på nimalift.dk er Nimalift ApS.

Som registreret hos Nimalift ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]

 

5.1 Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salgsafdelingen på 69 15 91 00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via Klageportalen for Nævnenes Hus - Her

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere Her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu

 

6. Særligt for tjenesteydelser

 

6.1 Levering

Leveringstiden for ydelsen aftales separat ved at tage kontakt til os. Normal svartid er indenfor 24 timer i hverdagene.

 

6.2 Fortrydelsesret for tjenesteydelser

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på 69 15 91 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

 

6.3 Ydelser undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

 

6.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret.

Rimelige omkostninger dækker over arbejdstid, transporttid, materialer osv.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

6.5 Reklamationsret for tjenesteydelser

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb, men ikke tjenesteydelser. Du har dog stadig ret til at reklamere, hvis der er fejl eller mangler ved ydelsen. Du skal reklamere inden for rimelig tid og helst hurtigst muligt, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe.

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på 69 15 91 00.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.10.2024

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Nimalift ApS
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
CVR: DK25579836
Tlf: +45 69 15 91 00
E-mail: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

___________________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: ________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)